dag 1,2,3,4 - Reisverslag uit Prinsenbeek, Nederland van Helen Loenhout - WaarBenJij.nu dag 1,2,3,4 - Reisverslag uit Prinsenbeek, Nederland van Helen Loenhout - WaarBenJij.nu

dag 1,2,3,4

Door: helen

Blijf op de hoogte en volg Helen

11 September 2014 | Nederland, Prinsenbeek

DAG 1
Vandaag zijn we aan gekomen in Accra. Gelukkig viel het vliegen heel erg mee negens last van gehad. Toen we uit het vliegtuig kwamen gingen we met een busje naar het gebouw. We kwamen aan in een lange gang waar iedereen gefilmd werd daar na door de douane. Na de douane kwamen we in een hele grote zaal waar iedereen met bordjes mensen stond op te wachten. Wij liepen naar de mensen die ons stonden op te wachten. Toen we naar de trotro (busje dat vol gepropt zit met mensen of dieren of spullen.) liepen zaten kwamen er veel meer mensen bij wij dachten dat ze er bij hoorden later bleek dat niet zo te zijn. ze liepen mee omdat we blank waren en dus rijk in zijn ogen. Omdat onze trotro te vol zat met koffers gingen sommige met de taxi. Ik zat in de trotro voor in. Tijdens de reis keken we onze ogen uit zulke grote contrasten tussen arm en rijk. Van hutjes tot hele grote gebouwen. Overal zag je mensen dingen verkopen in kraampjes of langs de weg. toen we in de hotel aan kwamen gingen we gelijk naar de kamers. Heel klein maar ook heel schoon de douche was een heel klein hokje waar de wc ook onder stond maar alles deed het. We hebben die nacht redelijk goed geslapen

DAG 2
Vandaag zouden we dan eindelijk ik Ada aan komen maar eerst gingen we nog naar de luxe winkels om paar boodschappen te halen en een sim kaart en een hooft kussen. Perty onze bewaker was er ook bij dat is onze bewaker. Het was super fijn dat hij er bij was want hij wilde niet dat wij iets gingen tillen dus hij tilde alles. Toen we klaar waren ging wij naar de trotro en op weg naar Ada . onderweg kwam je van alles tegen mooi natuur en armoede maar ook rijk. Onder weg aten we ergens en daarna gingen we weer verder. Percy verteld onderweg van alles wat er te zien was en wat waar was. Helaas is mijn Engels nog niet zo goed dat ik alles kon volgen. We kwamen ook langs het ziekenhuis waar we komen te werken. de weg van het ziekenhuis was zo slecht dat je alle kanten werd op gegooid. Toen we in het huisje aan kwamen bekeken we alles met verwondering . alles was zo groot en mooi. Dit huisje is echt heel luxe. Toen alles binnen stond en we even gezeten hadden gingen we nog paar dingen kopen. Het was donker en iedereen keek naar ons en zaten aan mijn kuiten die schijn schijnbaar mooi waren. We gingen nog paar boodschappen doen en indo mie kopen. Toen we terug waren gingen we met zijn alle eten en de spullen in orde maken gelijk kwamen er heel veel spinnen tevoorschijn waar bij iedereen weg rende behalve ik. Na nog lang gepraat te hebben gingen we naar bed.

DAG 3
Vandaag was ik al vroeg wakker. Ik ging naar buiten en genieten van wat er buiten rond liep. We zagen verschillende soorten vogels en beesten. Na het ontbijt wachtte we op Marleen die natuurlijk op de manier als de ghanese hier lekker laat aan kwam want hier gaat alles op zijn gemakje. We gingen naar het strand eerst pakte we de motor taxi (wat echt niks voor mij is ) we gingen super snel door de straten. We zaten met zijn drieën op de motor en daar betalen we dan 1.5 cedi voor dat is 35 cent toen we bij de boot aan kwamen had Christel een brand wond op haar been en de lokale bevolking wilde haar gelijk helpen en smeerde een goedje er op. In de boot gingen we naar de rest van de groep. Daarna naar een mooie strand waar we om half 2 eten bestelde en het pas om half vijf kregen. We gingen ook nog zwemmen dat was even raar omdat hier vrouwen niet de navel mogen laten gezien. Ze geloven dat demonen de baarmoeder er uitzuigen via de navel echt super raar. Na het zwemmen kwam het eten dat was echt super lekker. Na het eten gingen we terug en naar een markt met alex. Na de markt liepen we naar huis halverwege de weg viel het licht uit dat doen ze om de 3 avonden om stroom te besparen. we hadden een goede oplossing voor want we gingen kampvuur maken en drinken een lekker drankje.

Dag 4
Vandaag zouden we naar de eigenlijk naar het ziekenhuis gaan maar helaas was de dokter er niet. We begonnen de ochtend rustig en in de middag gingen we met de trotro naar de andere plek om er voor te zorgen dat onze telefoon het ging doen maar jammer genoeg doen ze het nog steeds niet. na het stadjes bezocht te hebben gingen we naar ada terug en nog paar dingen kopen fruit en zo voor de rest hebben we niet veel gedaan. We hebben vandaag vooral veel kennis gemaakt met perty.

• 12 September 2014 - 06:09

Rene Van Loenhout:

Leuk verslag en foto's.
    Laat er
    nog maar veel volgen.

• 12 September 2014 - 08:26

Rianne:

Hoi helen,
    Leuk zeg je verslagen en die foto's.wel apart zo staan we samen
    bij de bus en dan zie ik je daar een fruitje zitten eten,in een heel
    ander wereldje maar wel tof zeg.veel plezier daar groetjes Rianne

• 12 September 2014 - 08:51

Emmy:

Klinkt heel erg leuk Helen!!!!
    Geniet er maar van.

• 12 September 2014 - 12:50

Vera:

Hey Helen!!
    Wat een leuk verslag en mooie foto's!!
    Ik blijf je zeker volgen!
    Take care!!!
    Liefs Vera

• 12 September 2014 - 20:45

Astrid:

Hallo Helen, we ( Jos en Ikke ) hebben het verslag gelezen, wat een ervaring zal jij op doen.
    we wachten op het volgend verslag, o, ja oma ( Riet ) vertelde dat het bij jullie flink kan regenen.
    nou Helen veel succes en de groetjes .

• 13 September 2014 - 11:51

Bart:

Hee Helen!!

Wat fijn om te horen dat je de vlucht hebt overleeft en super leuke verhalen veel plezier en hopelijk brengt sinterklaas ( dit jaar wss zonder zwartepiet ) jou op pakjes avond terug naar nederland
    !! xx Bart